DECSO - Departamento de Ciências Sociais, Jornalismo e Serviço Social

URI permanente desta comunidadehttp://www.hml.repositorio.ufop.br/handle/123456789/630

Navegar

Resultados da Pesquisa

Agora exibindo 1 - 2 de 2
  • Item
    Radio, mobility and ubiquity : analysis of Abert’s mobile digital inclusion project.
    (2018) Bianco, Nelia Rodrigues Del; Martins, Nair Prata Moreira
    Mobile phones have become the main device for consuming radio content, broadening the traditional forms of mobility once restricted to transistor radios and automobiles. In an effort to have small and medium-sized radio stations incorporate the use of digital mobile phones, the Associação Brasileira de Emissoras de Rádio e TV has created a project called Mobilize-se. This project provides a free radio integration app; a radio app exclusive to smartphones; and a social network page. There are about 700 radio stations currently participating in this project. The goal of this quantitative/ qualitative study was to understand how these radio stations have benefitted from the advantages of digital inclusion (FLICK, 2009; CODINA et al, 2011) by using data triangulation (MINAYO; ASSIS; SOUZA, 2005) to assess the impact that digital inclusion has had on them. The results indicate that broadcasters have made this inclusion without too much forethought, and are not fully caught up with marketing strategies.
  • Item
    O impacto da digitalização do rádio na opinião dos jornalistas e dos ouvintes.
    (2011) Martins, Nair Prata Moreira; Santos, Maria Cláudia; Campelo, Wanir; Pessoa, Sônia Caldas
    O Brasil prepara-se para receber o rádio digital, mas as discussões acerca da nova mídia são marcadas, principalmente, pelos aspectos tecnológicos; pouco se debate sobre a produção de conteúdo, as novas formas de jornalismo e o que o público espera desse novo modelo. Há três anos, foi realizada pesquisa com ouvintes e jornalistas da Rádio Itatiaia, com o objetivo de conhecer a opinião deles no que diz respeito ao impacto do processo de digitalização. Em 2011, a pesquisa foi reaplicada. Os resultados mostram que há um novo público e que as emissoras devem se apressar, senão o digital já nasce obsoleto.